"Rensa tankarna"

Jag hör det konstant. "Tog en promenad för att rensa tankarna, gjorde si för att rensa, gjorde så för att rensa tankarna"... Hurfan rensar en tankarna?
 Jag kan aldrig sluta tänka. Jag kan aldrig skjuta undan ett bekymmer jag har och bara spara det till senare. Jag kan inte bara glömma bort någonting genom att ta tretusen steg genom en skog eller städa rummet. Det är ju då en tänker som mest? När ingenting annat finns runt en?

 Jag är inte ute efter att rensa mitt huvud just nu. Jag vill bara få ordning på det. Min hjärna är som en skål gröt med alldeles för mycket mjölk. Jag kan inte tänka klart.
 



Kommentarer
Postat av: Jenny

Cool stil!

2012-10-25 @ 16:35:22
URL: http://erikaslillasyster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0