Gnuggat geni-knölarna lite

Jag har tänkt lite på det här textstycket som flitigt cirkulerar internet:

"Tjejer, ni opererar brösten, röven, läpparna, skaffar lösnaglar, löshår, lösögonfransar, sminkar er, solar solarium - och sen klagar ni och vill ha en riktig man?"


Detta brukar följas av medhållande kommentarer som "Så jävla sant" och diverse fraser om att tjejer är så ytliga och falska.

Och kanske en dag eller två senare så ser en samma kille sitta och drääägla över eller posta såna här bilder eller liknande med undertexter som "Så jävla snygg, 10-poängare!!!!!"



Jag försöker inte övertyga någon om någonting, jag bara delar min förundran om dubbelmoral. Vad är poängen som killar vill komma fram till med ovanstående text? Jag är nyfiken.

För övrigt så finns det få saker som gör mig så arg när det kommer till kvinno-objektifiering som när en säger "..-poängare", jag vill spy i deras munnar.

Men det är lugnt grabbar, vi är alla hycklare.
Jag kan däremot ärligt säga att jag kan inte minnas att jag någonsin specifikt har bett om en "riktig man". Han får gärna ha silikontuttar om han vill, det spelar inte mig någon roll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0