Dag 4 – Mina mål/drömmar/önskningar.

Det är blankt. Jag kan inte tänka.

Mina mål just nu är att fixa skolan och BLABLABLA originellt liksom. 
Men att gå ut ett år med betyg i alla ämnen skulle vara något nytt, och det skulle kännas ganska bra.
Ja har inga mål egentligen, utan jag försöker bara att göra det bästa av det som kommer.

Jag drömmer hela tiden. Jag måste örfila mig själv tio gånger om dagen för att vakna ur min jävla fantasivärld, och det säger ju en del om min verklighetsuppfattning. När det inte passar så försvinner jag en stund, och när jag kommer tillbaka så verkar ju det lilla problem som jag flydde ifrån vara dubbelt så hemskt.
Det är ingen smart taktik. Så jag försöker att lägga av. Att ha drömmar och leva upp till dem är bra, men att fantisera om ett osannolikt tvillinguniversum är långt ifrån hälsosamt.

Mina önskningar?
...
Jag önskar att folk inte fick försvinna ur ens liv.
Jag önskar att alla var ärliga, istället för att vara tysta.
Jag önskar att jag var ärlig, istället för tyst. Vem vet hur livet skulle sett ut då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0