Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig.



1. Jag är bonde. Jag bor helt ute på vischan, där det inte går en endaste buss någonsin. Mina grannar är kossor, får, hästar och två miljoner vilda katter, och åt vilket håll man än tittar från mitt hus så finns det minst en kilometer av åker, förutom åt ett håll där det är skog. 

2. Jag är född blond, faktiskt.

3. Feminist? Javisst.  Om någon kör ett kvinna-kök skämt riktat åt mig slår jag skiten ur den. Det har hänt flera gånger. Men det betyder inte det minsta att jag gror vinterpäls eller hatar män, utan reagerar på orättvisor som har med kön/sexualitet att göra. (det här blir nog ett inlägg för sig någon gång i framtiden, det är lite tight med plats här)

4. Om mina nuvarande lärare fick höra hur jag var i skolan förut, så skulle de förmodligen tro att det är fullkomligt omöjligt och skratta nervöst. Jag har skärpt mig en del, faktiskt.

5. Jag älskar kläder. Och smink, och skooohooohohor. Inte mode, jag följer inga trender. Men snygga, tighta, glittrande, högklackade, svarta saker i alla former ger mig visuell orgasm. Den som sade att lycka inte kan köpas för pengar är dum i hela skallen.

6. Det är jag som agerar "mamma" på fyllan. Håller i håret, tröstar, ser till att alla är med och springer och hämtar irrande kamrater. Åtminstonde var jag mycket så förut, nu orkar jag inte riktigt det varje gång. Jag börjar väl bli gammal.

7. Jag läser människor. Efter att ha pratat med dem, eller lyssnat på dem under en kort tid så kan jag nästan alltid se vad det är för person i allmänhet, och jag har haft rätt 8 gånger av 10.

8. Men jag dömer aldrig människor! Jag ger alla en chans, (vissa ger jag upp på efter fem minuter) och snackar inte oprovocerat skit. Jag tycker att det är så onödigt, och det är ett sånt slöseri med energi att hata någon, och det sprider inget annat än dålig karma.

9. Jag förlåter, men glömmer aldrig.

10. Livet är vad du gör det till, du är dina handlingar och deras konsekvenser, och du har ingen att skylla varken dina stordåd eller misstag på. Och så rullar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0