Politik tjibbel tjabbel

Ja jag tror inte att det har undgått någon att vi sitter mitt i smeten right at this moment.
Och då menar jag att folkets röster om hur Sverige kommer att styras under de närmaste fyra åren räknas just nu. Det ska vara klart 01.30 har jag hört.
Eftersom jag inte har åldern inne så berör inte politiken mig särskilt mycket, den här gången så kan jag ju ändå inte göra någon riktig skillnad, det ända jag, och mina unga medmänniskor, faktiskt kan göra är att dra in oss i meningslösa och alldeles för personligt tagda facebook-diskussioner som oftast bara slutar i skälsord och hot.

Jag önskar ibland att vi hade en kung med ballz of steel som kunde styra och ställa lite, så att folket slapp känna illusionen av att alla bestämmer. Det funkar inte.
Demokratin är förödande. Men den ger mig åtminstone rätten att skriva vad jag vill på min blogg esse. Nästan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0