Ny vecka, ny start

Så tänker jag konstigt nog varenda jävlarns söndagkväll. Typ att jag ska börja lägga fram kläder för morgondagen varje kväll, inte komma försent och gå på en massa appointments bara för att känna att jag har något inplanerat om dagarna. Ta anteckningar och en dyr och onödig fika efter skolan.

Men varje måndag så sover jag ändå två timmar extra så att jag missar matten, skiter i engelskan och glömmer gympa-kläderna. Sen åker jag hem, om jag ens åkt iväg från början det vill säga.
Och om jag inte åkt, så tänker jag att jag då kan ta tag i att tvätta mina lakan som är fulla med kladd, kvalster och smink och städa hela mitt rum och göra en jättegod lasange till middag.
Men jag ligger ändå hela dagen i mina snuskiga lakan, dricker vin, käkar bacon och spelar Sims tills jag ska gå och lägga mig. Och sedan är det plötsligt tisdag, och då är det för sent att ta tag i mitt liv. Då är jag mitt i vardagen liksom, måste vänta tills nästa måndag.

Kommer Tyra att klara av att vända på steken och få ut tummen ur röven? Kommer hon att blända alla till deras förvåning och bli den superkvinna som klarar av en 14-timmars aktiv dag? Tune in i nästa avsnitt av Tyra in a nutshell på kanal 4325, skitkanal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0