Keep holding on.

Det är sjukt hur folk kan vara så otacksamma, vare sig det gäller småsaker i vardagen eller något som gäller livet.
Jag har alltid vänt på "behandla andra som du själv vill bli behandlad" till "behandla andra som du själv blir behandlad", för varför ska man vara snäll mot någon som till exempel behandlar en som skit?

Men i bakhuvudet så har det alltid suttit en liten tanke om att om jag faktiskt är snäll, generös och offrar mig för någon eller vad som helst så kommer den personen alltid att komma ihåg det och tänka på vilken bra vän/syster jag är.
För det är jag faktiskt. Jag försöker i alla fall att vara det.
Men när jag tänker på det, så vet jag inte varför jag fortsätter att kämpa med det. För det verkar inte som att någon kommer ihåg de små eller stora saker som man gör för dem.
Är man snäll, så blir man utnyttjad och är man elak så blir man lämnad ensam.

Allt jag vill är att mina vänner ska veta att de kan lita på mig och att jag alltid finns där för dem, vad som än händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0