Delar alla samma dröm förutom jag?

Det är en sak som jag har grubblat över under en tid nu. Nästan alla jag har träffat som är i min ålder plusminus några år säger att efter gymnasiet så ska jag ut och resa. Bo au pair i något tropiskt land eller åka till USA med drömmar om Hollywood. Eller plugga vidare utomlands på någon finare och bättre utbildning som inte finns i Sverige (fast den finns, men de vill inte gå på den. De vill ut och resa.).
Och sen när man frågar dem varför de vill ut och resa så är svaret oftast: "Jag vill bort ifrån Sverige, så jävla trött på det" eller "Men vadå, ska jag bo här hela livet eller?" Det är ju inte i Sverige som man lyckas.

Är det bara jag som faktiskt tycker om Sverige och faktiskt vill bo här??
Även fast vi har snö på vintern, yttrandefrihet, allemansrätt, snygga tjejer och snus?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0