*omgdethändersakerochjagbloggarinte*

Okej, först av allt så vill jag ännu en gång klaga på Upplands Väsbys sk sjukvård, eller närmare bestämt sjukvårdspersonalen. Eftersom jag tidigare varit så missnöjd med min husläkare (tydligen) (som knappt pratar svenska, ryggar tillbaka med äcklad min när hon ska ta prover och langar penicillin som om det vore mentos, därav mitt missnöje) så körde mor min mig till Löwenströmska istället, i hopp om att bli bemötta lite mer professionellt.
*buzz-signal*
Först kommer jag dit, fem minuter innan min inbokade tid, blir ombedd att sätta mig ned. 25 minuter senare får jag följa med sköterskan, inte doktorn alltså, och hon tar ett halsprov. Jag hör att maskinen piper och att testet är klart efter ca tio minuter, men jag får sitta och vänta.

En halvtimme senare får jag träffa en doktor som tittar slött på mig och suckar ut sina frågor.
"Ditt halsprov visade ingenting, men du får penicillin ändå"
Ja men vad bra, jag älskar att ta penicillin och är helt för överdosering som kommer att leda till att jag blir immun mot det om ett par år.
När hon senare ska känna på min mage (jag hade ont i magen också, duh) så trycker hon lika hårt som om hon försöker få igång ett hjärta som stannat, på min högra äggstock. Jag hade absolut inte alls ont i där innan jag kom dit, och den pulserar fortfarande i detta nu. Tack för det, föresten.

Jag fick jag åka vidare till Danderyd för att en kirurg skulle få undersöka min mage bättre, för det var de tydligen inte kapabla till där.
På Danderyd får jag lämna urinprov, sticka mig i fingret, kolla blodtrycket, ta
tempen och de frågade mig om allting och skrev ner det. Sedan får jag medicin som faktiskt är ordinerad efter mina symptom, ett "krya på dig" och en ordination att byta husläkare. Jag lämnade sjukhuset med ett leénde.

*Tillbaka till nuet*
Jag har tagit två kapslar penicillin och en för magen nu. Min hals känns tio gånger värre. Och jag är fast på denna diet i femton dagar, och ingen är 110% säker på vad jag lider av.

Kort och gott vill jag säga:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0