älskar/hatar min ungdom

tjena bloggedibloggbloggen
Ikväll så var det tänkt att vi skulle gå på bio, Lisa och jag, men det var ett riktigt kasst utbud på filmer + att mer än hälften av de som vi skulle kunna tänka oss att se var utsålda. Och det sög ju.

Så jag tog en tripp till Väsby där jag såg på medans Lisa åt på BK, för själv så hade Dåler och jag redan fyllekäkat kycklingklubbor och hamburgedressing. Sen så tog vi en kall promenad till Runby-sidan och träffade Ari och Mikko en snabbis och fick cigg.

Lisa begav sig sedan hem, och jag satte mig på tåget till Helenelund där jag skulle träffa Micke för att lämna hans kvarglömda hörlurar och munskölj. We ended up hemma hos hans vän Denise, som fyllde 20 idag btw, och de förkrökade lite. De skulle ju ut på krogen (såklart), så lilla o-myndiga Tyra (moi) fick åka hem denna afton.

Haha, på tåget hem så blev jag uppraggad av en döv, ganska mycket äldre snubbe. Han skrev på sin mobil på lite halv-krasslig svenska, att han ville bjuda mig på fest. Jag skrev att det var lyllos honom att han var döv, för hela kupén som vi satt i var full av berusade, högljudda ungdomar. Sedan sade jag att jag tyvärr inte var arton, så jag kunde inte följa med på puben. Då skrev han en lapp med sitt nummer och gav mig den när jag skulle gå av. Det var nästan lite romantiskt, trots att han var typ 40+.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0