Look at me, I'm Sandra Dee!

Jag såg på Grease här om dagen, som jag inte har sett på säkert över två år. Dock så kan jag den fortfarande nästan utantill eftersom vi spelade upp den i skolan när jag gick i sjätte klass.
Men så, nu när jag har sett den med ett par andra, lite mer iakttagande ögon, så har det gått upp ett par saker för mig...

- Under skolbalen, när det bara är Sandy och Danny kvar i tävlingen, så kommer det en kille ur tomma intet och drar bort Sandy (varför vet jag inte) och då hoppar ChaCha in och dansar med Danny istället. Danny gör ett halvhjärtat försök att följa efter Sandy, men han verkar vara mer fokuserad på att vinna dans-priset än om hans flickvän blir sårad, eller kanske våldtagen?
I den följande scenen, på Drive In bion så sitter Danny och Sandy tillsammans i bilen. Sandy är uppenbarligen fortfarande sur. När Danny sedan försöker ha sex/hångla/whatever med henne så blir hon arg och går därifrån (eftersom hon är en fin flicka och blabla)

så börjar Danny sjunga.
(obs inte i ordning)
"Can't you see that I'm in misery"
"Sandy my darling, you've hurt me real' bad"
"I sit and wonder why you left me"


Vadå lider? Han dissade sin flickvän för att dansa med sitt ex framför hela skolan och i TV?
Vad är det Sandy har gjort för att såra honom? Inte ville ligga med honom?

Sedan så tänker Sandy att allt är hennes fel och att hon måste ändra på sig, för hon äääälskar ju Danny.
BOOM sen så dyker hon upp i spandexbyxor och en cigg i käften, sen börjar alla sjunga om hur lyckliga de är och vilken gemenskap de delar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0