Jag är morsa

...åt ett får.
Eller en liten bagge, rättare sagt. Ett lamm.
Ett tovigt, magert lamm som blivit borttappad och nu är utstött. Som blir slungad in i väggen så fort den närmar sig en potentiell morsa.
Ett lamm som somnar i min famn och snuttar på mina fingrar. Ett lamm som jag nu döpt till Bäbben (ja men vafan döper man ett lamm till) och som jag blir tårögd av att se.
Och som jag måste mata med pulver-modersmjölkersättning med nappflaska var fjärde timme nu.

Idag har jag klippt en massa får med en dödsfarlig och jättetung klippmaskin. Fula som stryk blev dem, och det är typ 298492384 stycken kvar. Living on the country-side of life.

Jag kan inte sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0