"Skriv om ett möte med en person eller ett ting"

Min svenskuppgift som jag skrapade ihop nu på tio minuter. Duktig tjej.

"Mötet med Caroline

Det är fredag eftermiddag, och jag sitter i skolan och väntar på att dagen ska ta slut. Efter den här dagen så är det helg, och dessutom lov! Fast vi har ju inte lov, utan men vi är lediga ett par dager extra i alla fall.

Min vän Caro slutar skolan tidigare än jag, och istället för att låta henne vänta i stan någonstans så sade jag att hon kunde komma hit och göra mig lite sällskap och hjälpa mig med den här uppgiften, eftersom jag hade total idétorka…

Så, jag får ett sms där det står ”Jag är utanför nu”, så jag går upp för trappan och öppnar den tunga porten vid skolans entré. Där sitter hon, på stenmuren med en cigarett i handen och tittar glatt på mig.

Hon kommenterar att jag har klippt mitt hår fint, och vi sitter där ute och samtalar i ett par minuter. Hon följer mig sedan ner till datorsalen där vi sitter nu.

Lektionen slutar om tio minuter, och jag har lyckats skriva någonting.


Tack och hej.

Tyra Karlsson"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0