Vi säger att jag tog en veckas "bloggpaus"

Fyfan, jag har precis genomlidit den jobbigaste veckan i mitt liv.

Det började i tisdags, då halsen började kännas tjock. Jag tänkte inte så mycket på det, det brukar ju liksom gå över efter ett tag. Men det gjorde det verkligen inte. Fram tills på kvällen samma dag så hade jag världens huvudvärk och kunde knappt tvinga ner en halv kopp te för att halsen var så tjock.

Morgonen därpå kunde jag knappt komma upp ur sängen. Musklerna var helt låsta i hela kroppen och det gjorde ont varje gång jag andades. Jag var inte direkt pepp på livet då. Jag låg och grät hela dagen för att jag hade så jävla ont överallt, och det var ett rent helvete att få ner en värktablett tre gånger om dagen. Jag kunde inte sova heller eftersom det gjorde så ont att ligga ner, och varje gång jag rörde mig så började jag skaka av frossa pga feber.

Igår så tvingade iallafall mamsen med mig till doktorn, och jag är glad att jag gav med mig och åkte. Jag undviker helst att ta penicillin, jag brukar härda ut mina sjukdomar och låta dem gå över själv.

Hur som helst, så vill jag bara säga att Vårdcentralen i väsby suger. (Inte hela vårdcentralen då, men min doktor där)
Vi hade en tid kvart i ett inbokad, och vi kom dit tio i. Då satt hon på telefon och sade "en sekund bara" och viftade bort oss. En kvart senare så fick vi komma in.
Då när vi kommit in så frågar hon om jag har ont i halsen, och jag nickar eftersom jag knappt kan prata utan att börja gråta. Så kollar hon ner i halsen på mig, förvrider ansiktet till en äcklad min och backar, och ber mig att gå ut och ta en nummerlapp.

Hon frågade alltså inte om jag hade ont någon annanstans, om jag hade haft feber, ont i huvudet eller mådde illa, hur länge det hade hållt på eller någonting. Precis som nästan varenda jävla doktor i hela Sverige så ville hon bara att skriva ut penicillin och skicka hem mig. Men som tur var så var det en annan tjej där som tog flera hals och blodprover på mig, så att jag inte åkte hemifrån helt i onödan.

Som grädde på moset, så ligger hela apotekets datorsystem nere den dagen, så ingen kan få ut någonting recetptbelagt, inte ens om man hade med sig ett recept från doktorn. Det ordnade sig tills på kvällen iallafall, så jag fick mina jävla piller.

Kommentarer
Postat av: Pontus

Svininfluensa?

2009-11-06 @ 23:01:53
Postat av: Emmie

Fan vilket krångel det är ibland alltså!

Krya på dig!

2009-11-06 @ 23:23:52
URL: http://emmmeelajjnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0