Dregna ord

Ja.
Jag kan inte säga att jag är helt spiktnykter, men jag hoppas ändå att jag kan få ur mig någonting vettigt.

Ett och annat kan man  göra när man är påverkad av någonting. Droger såsom alkohol och även starkare grejor.
När ungdomar, de flesta, får ett tillfälle att bekänna saker som de ångrar så är det oftast i samband med alkohol eller droger. Varför är det så? Dricker alla så mycket att de förlorar kontrollen?
 Vet folk inte hur mycket de tål? Eller vill de tänja på gränserna för att få reda på det?
Innan jag provat på cigaretter så var jag fet-emot rökning, men efter första blosset så är det liksom skitsamma. Samma sak med alkohol. Jag lovade mig själv att jag skulle visa att jag kunde ha roligt utan alkohol i blodet, och att jag inte behövde en cigarett i handen som ursäkt för att gå ut på balkongen och umgås.
Det är sant! Allt det är möjligt. Men ingen tror på det. Och även om de vill tro på det så vill de inte ta risken.
 Grupptryck? Kanske.

Om folk vill supa och knarka så är det deras eget val, och jag har inget emot någondera.
 Men jag är trött på allt nu.
Två gånger har det hänt nu, för mig. Inte det själva faktum att jag har druckit eller rökt, utan en illa handling som jag utfört i samband med alkoholen. Den jävla alkoholen.

No more. No more säger jag bara.

Jag säger, det är inte värt det.. Inte för att i världen. Hur najs, eller hett det än ar för stunden.

Det är inte värt det!

INTE VÄRT DET!

Men jag tänker inte vakna imorgon och må skit över det jag gjort. Det är som jag sagt hela kvällen till alla fulla brudar jag umgåts med, varav en av dem som det kommer vara svårt att möta öga mot öga imorgon, ångest är slöseri med engergi. Gjort är gjort.

Man behöver intel ljuga, till det är jag okapabel.

Men man kan vara tyst. Och det är just det jag råder er till.

Håll tyst om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0