Om jag fick välja ett ända årtionde som jag skulle varit ungdom under, så skulle det vart the 80s

Hej bloggfan

Idag när jag låg ute på mina småkusiners studsmatta och lyssnade på radion som min käre bror hade på sin byggställning där han satt hukad och skrapade fönsterkarmarna, så slogs jag av en tanke.
 Jag är inte 2385% säker på vad låten heter, men you know

These boots are made for walking
And that's just what they'll do
*nana nånting you think you're right nånting*
These boots are gonna walk all over you

You know??
 Hursomhaver, så är ju den låten ett antal år gammal, och det hör man på den. Alltså att kvalitén är sisådär och så.
Men it's still going strong! Och det gör ju fan allting som någonsin spelats? Alltså, från Mozart på 1600-talet till Elivs på 60-talet! Det finns ju ingen musik som människor har "slutat" att lyssna på.
Vi minns årtalen i samband med musiken som föddes så, och vi förknippar hela 1950-1990-talet med musiken som vi älskar mest av allt. (jag åtminstonde)

Min tanke som slog mig var iallafall:
De som kommer födas under det sena 2000-talet, kommer de förknippa våran nutid med musik som
E.M.D och alla coverartister och botoxförorenade comeback"superstars"?
 Är det de som är the face out för min generations ungdom?
Är det den skiten som kommer förknippas med oss??

sad face

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0