Medans fingrarna fortfarande är varma..

..så tänkte jag passa på att ge någon slags recension på Harry Potter and the Halfblood Prince!

Jag måste säga att det var en filmen var väl gjord, men den var också lite av en besvikelse.
Efter att jag sett filmen så försökte jag se tillbaka ur enpersonsomintelästbokens-perspektiv. Och det är då man ser allra bäst vad det är som de har hoppat över i filmen.

Mest frustrerande, tyckte jag var att de skippade Fenrir Greybacks introducering, att giftemålet mellan Fleur Delacour och en av bröderna Weasly (hehe, kommer inte ihåg om det var Charlie eller Bill) är heeeelt borttaget, och att begravningen inte är med. (Säger inte vems, för jag vill inte spoila för någon ^^).
OCH.. massor av de minnen som Harry fick se i boken inte är med alls.

De "stora" scenerna var korta och det hoppades väldigt mycket från en sak till nästa, utan något riktigt avslut.
 Men they made up for it med en massa brittisk humor som fick biosalongen att skratta högt och glatt! Åååh så roligt det är när Professor Slughorn säger "Good to see you, Wellby!" , när han heter Weasly..!!!
Hysteriskt, verkligen.

Nejmen. Det var en fin film, men jag rekomenderar att läsa böckerna också/istället.
Varje gång jag läser att *hurm* dör i boken så börjar jag alltid gråta, sidorna är helt fläckiga.
 Det var sorgligt i filmen också, men inte alls samma känsla.

There. I said it.

Kommentarer
Postat av: Dåler

aa för du pajade inte the sad moment med att viska sieg heil.. :P

2009-07-30 @ 00:19:15
URL: http://salder.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0