Let's make a promise

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja, haha.
Nu är det nytt år och grejer, och det var jättemycket si och så om hurvida vi skulle göra på nyårsafton.
Nu tar jagoch berättar om min dag, från början till slut. Mest för att jag själv ska komma ihåg allt också, phnissss.

Vid fyra eller något vaknar jag, för sent som vanligt, då jag sedan skyndar mig att duscha och klä på mig.
 Självklart så ska det ju envisas med att bli mörkt innan jag ens gått ur sängen. Skickar ett sms, får svar, och plötsligt ännu mera bråttom.  Jag tar tag i en kraftigt överfull påse med kläder och en flaska sinnesförändrande och sätter på mig högklackat, och drar iväg hemifrån. Mot rotebro ska jag, ty där går närmsta bussen. Jag möter Sebbe på vägen, för att lämna påsen med kläder och sinnesförändrande. Hans mamma är o så snäll och erbjuder mig skjuts till väsby, som jag tackar och tar emot.
 I väsby träffade jag en person som jag inte nämner namnet på, men som jag  hade ett väldigt långt samtal med om, tja, det ska jag inte heller nämna. Det gick bra iallafall.
 Så när vi dragit ner lite tjära i lungorna och väntat på en buss i såhäääär många timmar så kliver jag av vid burger king och börjar knata mot Partyhatten. Nu sätter kylan in i mina små fötter. Men tack vare mina nya monster-über-smexade hörlurar så slapp jag iallafall frysa om öronen, och såklart hade jag ju musik.
 Väl hos Partyhatten, där Dåler redan väntar, så sätter jag mig ned och berättar om det långa samtalet jag haft. Sen var det inte så mycket mer med det.
 Räserbil, som tydligen varit full sedan klockan 3-4 den dagen tjatade om att vi skulle komma dit. För det var så att vi skulle hämta upp honom innan vi skulle vidare till Sebbe. Partyhatten skulle dock äta först, och Räserbil varnade oss om att han skulle somna om vi inte kom på störten, och vi skulle inte kunna väcka honom.
 Så sant som det var sagt, så står vi blott en timme senare och bankar på hans låsta dörr. Skriker genom brevlådan, ringer oavbrutet till hemtelefonen och tar sönder dörrplingan. Säkert 30-45 minuter står vi hjälplösa utanför, tills han äntligen öppnar dörren med ett drogat ansiktsutryck. Vi finner lägenheten tom på folk och ödlor, men full av tomma ölburkar och datordelar. Vi packar ihop vad vi nu skulle ha och inväntar T-bag som kommer springandes en stund efter oss. Sedan går vi, till fots, mot Sebbe. Nu känner jag starkt av att det var ett dåligt val att ta högklackat.
 Väl hos Sebbe spenderar vi de första timmarna med att spela tevespel. Ingen idé att slösa på vår flytande glädje.
ticktackticktack
Tolvslaget! Vi går ut och dricker champange och drar ner änn lite mer tjära i våra långsamt ruttnande lungor och är sociala med några av grannarna. Jag, eller mest Räserbil, har sönder mitt glas, och jag kysser Dåler ett par minuter efter tolvslaget. I kissed a girl, and I liked it..
Klockan passerar halv ett, och jag slår en pling till mor min för att bevisa min nykterhet och för att önska henne gott nytt år. Och det gick ju vägen. Sedan tar jag min plats vid bordet och häller upp vår flytande glädje och njuter av den när den rinner brännande genom halsen. Sen vet vi ju alla hur det går när man fått njuta av den känslan ett par gånger, men jag kan säga stolt, att jag var vid mitt sinnes näst bästa bruk och tog hand om alla jättebra.
 Speciellt T-bag, Simon! Ujujuj..
 Det första grabben gör när han kommer tillbaka är att han häller i sig allt som finns i glasen på bordet, för att sedan övergå till det tillståndet då man inte kan stå upp. Eller i dethär fallet, inte ens kan sitta upp..
Senare förorenade han Sebbes badkar och ville inte gå ut från toan. Jag satt med grabben i en timma säkert, och det slutade med att Dåler och jag bar ner honom för trappen och dumpade honom på en madrass.
 Sedan började Sebbe tjata på mig att jag borde skaffa barn nu, för jag skulle bli världens grymmaste morsa trots att jag inte ens fyllt ut mina byxmyndighets16-år! hah, ja vi får se hur det blir med den saken.
På natten kan det varit så att jag ringt eller smsat någon/några. HeHheeeeeeeeh.
Det som slog oss mest när vi vaknade var att det luktade ganska mycket snusk i rummet som vi sov i.
Detta pga: Utspilld saft + sinnesförändrande, skål med dill-dipp, chipspåsar, kardemummabullar, spya-kläder, ölburkar och sist men inte mins: kroppsodörer från fem stycken tonåringar.

Någonstans här tycker jag att det blir bra att sluta.
Jag hade ett finfint nyår, och jag hoppas mina nära också hade det.



Gott nytt år, I killed my Girlfriend.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0