Man kan vara lite väl händig ibland

Jag har precis druckit upp den sista slurken av mitt kalla te. Jag fattar inte hur varma drycker blir iskalla i rumstemperatur och kalla drycker blir varma..? Livets jävla mysterier.

Ja hur som helst, det var inte det inlägget skulle handla om.
Måndagar är ju frisör-dagar för mig då man jobbar praktiskt hela dagen. Jag har aldrig riktigt tänkt på hur mycket man använder sin högra (om man är högerhänt då) tumme. Man skulle vara nästan handikappad utan den.
Tänk att t ex smsa, skriva med penna, klä på sig, ta upp busskort/pengar/andra kort och för att inte tala om att spela TV-spel utan/med en skadad tumme. Hur skulle man klara sig?

Ja det får jag ta reda på nu, eftersom min nagel är av på mitten och därför invalidiserar min käre tumtumme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0