5 enkla steg

Jag känner att jag inte har varit speciellt kreativ i mitt skrivande under den senaste tiden, så nu har jag lagt ner fett med energi asså.

Det här använder jag mig av idag:

(Klicka på bilden)


1. Börja med att göra rent ansiktet och smörj in med fuktkräm.
Lägg sedan ett lager med foundation och puder (inget puder på ögonlocket, ögonskuggan fäster bättre då)

2. Välj den färg du vill använda, jag har valt en väldigt klar turkos färg idag, och lägg den över halva ögongloben och dutta på lite under den undre fransraden också.

3. Sedan tar du den svarta skuggan och lägger på den andra halvan av ögongloben samt dra "ihop" den med den undre fransraden.

4. Använd ögonskuggspenseln för att sudda ihop färgen och den svarta skuggan, blanda dem inte för mycket, bara precis så att de "smälter ihop". Använd sedan svart kajal på hela undre fransraden.

5. Avsluta med mascara och vit ögonpenna!


Voilá!

Kommentarer
Postat av: Linn (http://honkallaslinus.blogg.se/)

nice synd att mina ögon inte är till för att använda öögonskugga -.-

2009-12-07 @ 12:44:43
URL: http://honkallaslinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0