hjälp mig, lär mig?

Jag har börjat knarka gitarr när jag har tråkigt, eller en stund över.
Man kan ju lära sig några ackord själv, och nån enkel låt. Men mer än så går det inte.
Nu är det så att jag vill mer än någonsin i världen lära mig denhär låten : http://www.youtube.com/watch?v=CoUOrLe4vlY
Meeeeen som sagt så går det inte så bra. Alla "instruktionsvideor" på youtube suger, jag fattar ingenting.

Allt jag kan är att spela Knocking on heavens door och Paranoid typ. Och några intron och små gluttar ur random låtar. Men sen tar det stopp.

Lär mig, hjälp mig någon? (A)


Kommentarer
Postat av: Janina

Men spelar du efter ackord eller tab'ar?

Igentligen så är det ju alltid bäst att börja lära sig efter ackorden men det är lättare att spela med tabbar :P

är du inne nått på t.ex. ultimate-guitar.com?

2008-10-30 @ 12:15:39
Postat av: Janina

Har du föresten guitar pro på datan? Världsbäst när man ska lära sig spela

2008-10-30 @ 12:17:21
Postat av: tyra

jo, men grejen är inte att jag ska lära mig ackorden. utan att spela hela låten och sjunga samtidigt typ.. xD

2008-10-31 @ 01:32:56
URL: http://ikilledmygirlfriend.blogg.se/
Postat av: Janina

för att kunna spela hela låten så måste man ju kunna spela och för att spela ås måste man kunna läsa tabbar eller kunna ackord :P haha



och de är jävligt svårt o sjunga o spela samtidigt om man inte e riktigt duktig :P

2008-11-02 @ 12:15:01
Postat av: Janina

för att kunna spela hela låten så måste man ju kunna spela och för att spela ås måste man kunna läsa tabbar eller kunna ackord :P haha



och de är jävligt svårt o sjunga o spela samtidigt om man inte e riktigt duktig :P

2008-11-02 @ 12:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0