I don't care about the presents underneath the christmas tree

Ååh min mage värker, Varför vet jag inte, men jag är jefflans törstig också.
Jag tror jag har tappat allt vad julkänslor heter. I mitt lilla hus finns ingen gran, inga ljusstakar eller dofter av knäck och pepparkakor. Jag fick en chokladkalender för ett par veckor sedan, men jag har inte ens tagit av plasten från den. Jag vet inte varför, men jag längtar liksom inte till julen. Jag vill hellre komma ihåg åren då julen var rolig.
 Då man klippte ut bilder ur tidningar och klistrade på dem på ett papper som önskelista, när mamma väckte en på morgonen med en skål pepparkaksdeg i famnen, då man prytt sin stolta snögubbe med tomteluva och hade köpt världens finaste klänning som man skulle ha på kvällen med släkten."Man skall sluta när det är som bäst" säger man ju, och kanske, kanske borde vi slutat fira jul då när snön slutade komma och man inte längre kunde ha dendär finaste klänningen längre? Att växa upp suger. Jag vill vara liten och glad igen.

Men dock vet jag att det finns andra saker som gör mig glad. Och jag hoppas att de lyckas bättre än vad julen gjort för min del. "All I want for christmas, is you."
För mig att komma ihåg. Söndag - 21 - 12 - 08. Lycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0